BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday 9 June 2012

Pengalaman...??? Cuba bayangkan...


:::Pengalaman...??? Cuba bayangkan...:::


Assalammualaikum.... 


Huhuhu...rasanya dah lama aku x bermadah pujangga dan meluah rasa di sini kan..?Actually, sepanjang kebernafasan aku ni... aku sebenarnya ada banyak perkara yang ingin diluahkan.... namun, atas alasan malas dan xde feel, tu lah yg menyebabkan aku tidak berkesempatan untuk menaip dan menyusun ayat walaupun sebaris ayat yang simple mimple di ruangan ini... simple mimple? ado ke perkataan tu...nampak jawenis sgt...hehehe... 

   Hari demi hari, ruang masa kian silih berganti. Tanpa disedari. Telah banyak yang ku lalui... ada yang pahit kelat2..ada yang manis masam2..ada yang manis tumpah2 gula...hahhaa..macam2 aku ni.... 

   Pengalaman????!!! cuba bayangkan kehidupan kita tanpa pengalaman? ape akan jadi? ape? ape?  ha! ape? cuba la bayangkan.... cuba pejamkan mata kejap dan rasai sejenak peristiwa2 dan perkara2 yang telah kita lalui sepanjang hidup ini... mesti ada something yang membuatkan kita terus berada di dunia ini sekarang ni kan? mesti ade certain2 peristiwa yang mengajar kita tentang kehidupan bukan? mesti ado punye... tipulah kalau xde... kalau xde, abnormal je korg nih...hahahaha...


Aku sebagai seorang manusia biasa yang secara bertuahnya ditentukan arah sebagai seorang mahasiswa UPSI bagi program ISMP Bimbingan&Kaunseling, cukup berasa syukur kerana sepanjang yang aku lalui dalam hidupku ini, aku diserapkan dengan bermacam2 bekalan yang cukup baik dalam usaha menyelami setiap ruang liku dan peristiwa yang berlaku... 

Alhamdulillah... aku merasakan diriku kini berbeza daripada diriku yang dahulu... aku lebih banyak belajar menghadapi situasi berdasarkan pengalaman hidup aku yang telah lalu.... Bagi aku, pengalaman lalu tu merupakan suatu sumber rujukan terbaik aku dalam menghadapi situasi yang beraneka juadah hamparan dan hidangannya... For sure, semakin jauh kita berjalan, cabaran dan dugaan itu semakin extreme... se-Extreme rancangan Fear Factor kot? eh x! malah, lebih extreme kot...hahhaa.. whatever...

Walauapapun... persediaan yang lebih mantap lagi perlu dibina, agar aku terus berjaya menghadapi setiap situasi itu dgn lebih profesional dan rasional... Amat dungu dan x wajarlah, aku sebagai siswa kauseling, jika tidak dapat atau mampu kehidupan dan masalah dengan baik... Setiap masa kita perlukan perubahan yang lebih positif... bak kata2 motivasi : "jadikan kehidupan hari ini lebih baik daripada semalam...kerana amat celakalah bagi mereka yang kehidupannya hari ini lebih buruk daripada semalam..." betul ke ayat aku ni? hahha lebih kurang gitu lah ye...faham2 sudah...huuhuu.. 

Urm... maybe setakat ni dulu... nanti ado maso, den ceritolah lagi yo...huhuuhu (^_^)v

0 comments: